Egész nap megállás nélkül dolgoznak a szerelők. A hirtelen jött hideg miatt mindenki egyszerre akar nyáriról télire váltani.
- Nagyon meleg volt az idő előtte, olyan 20 fok feletti. És akkor a téli gumi nagyon gyorsan kopik, azért most cseréltetem - árulta el Takácsi Tibor.
A téli guminak teljesen más a szerkezete mind mintában mind anyagában, mint a nyári guminak. Sok apró pici barázda van benne. Amikor ezek elhajlanak akkor ki tudják tolni a havat és a latyakot.
Ezért lenne fontos a gumicsere tél előtt. A felmérések szerint azonban az autósok csupán 60 százeléka tartja ezt szem előtt. Ráadásul a többségük csak az utolsó pillanatban keresi fel a szervízt.
- Van aki az időjárás jelentést nézi és annak függvényében jön gumit cserélni. Van aki sajnos megvárja a havat. Ez helytelen mert plusz 7 fok alatt ajánlott a téli gumi használta - árulta el az Oros Gumiszervíz ügyvezetője, Oros András.
Ilyenkor ugyanis a hideg aszfalton annyira megkeményedik a nyári gumi, hogy nem tudja már biztonságosan az úton tartani az autót.
Ha az autó megcsúszik akkor az autósok 99 százaléka első reakciója, hogy beletapos a fékbe lefékezi az autót, megpróbálja megállítani. Ez a legrosszabb mert az autó tovább fog csúszni. Az autós oktató ehelyett azt javasolja, hogy kis fékezéssel és ellenkormányzással próbáljuk kihozni az autót a csúszásból.
- Aki gyorsan szeret hajtani és nem tapad a gumi úgy az aszfaltra ahogy szükséges lenne onnantól kezdve egy téli gumi nagyobb tapadást képes létrehozni az aszfalt és a gépjármű között. Egy gyorshajtásnál vagy egy kanyarodásnál ahol a legtöbb csúszásos baleset van ott is tapadás nagyon lényeges - árulta el a Németh Autósiskola szakoktatója, Szántó József.
A féktávolság például akár felére is lerövidülhet latyakos úton téli gumi használatával.
Címkék: abroncs, gumi, téli, kis szines