Légi közlekedés maradandó fogyatékosságot okozó vétségével vádolta az ügyészség egy 41 éves tamási férfit, aki 1987 óta ejtőrernyős, tandemugrásra szóló jogosítvánnyal rendelkezik. 2007 márciusában a kaposújlaki repülőtér légterében hajtott végre egy rosszul sikerült ugrást. Egy budapesti férfivel ugrott, ez a sértettnek nem került pénzébe, mert az ő cége reklámozta a vádlott ejtőernyős szolgáltatását. A látási és hőmérsékleti és a szélviszonyok ideálisak voltak.
Előtte a vádlott kioktatta az újoncot, hogy az ugrás, a szabadesés és a földet érés során hogyan viselkedjen. Az oktatásról írásos anyag nem készült. A vádlott súlya 105 kiló, a sértett 85 kiló volt, ehhez járult a 28 kilós felszerelés. Egy kölcsönkért légcellás ernyővel vágtak neki, ami tartalék ernyővel és tok-heveder rendszerrel volt ellátva. A főernyő gyártói utasításában előírt 205 kilós terhelhetőséget 18 kilóval túllépték. Erről az ugrásért felelős férfi nem győződött meg, a hiteles mérést elmulasztotta.
A repülőgépből 4 ezer méter magasban ugrottak ki, a főernyő kinyílt, a vádlott utasításokat adott, hogyan viselkedjen a társa. A felszerelés túlterheltsége miatt azonban a szükségesnél alacsonyabb magasságban fordult leszálló irányba, és kezdte meg a lebegtetést. A szükségesnél nagyobb sebességgel értek földet, először a sértett, aki a fenekére és a vádlott lábára esett. Reccsenést hallott, és fájdalmat érzett. Orvosi ellátás nem volt a helyszínen, a baleset bejelentését később is elmulasztották.
A sértett maga vezetve személyautóját előbb a kaposvári kórházat kereste, majd a budapesti Fiumei úti kórház baleseti ambulanciáján kért ellátást. Eltört a csigolyája. 4 hónap alatt maradandó fogyatékossággal gyógyult, az érintett gerincszakasz terhelhetősége 24%-kal csökkent. A történtek miatt pszichés betegséget is kapott. A vád szerint az ugrást irányító férfi rosszul mérte fel a lebegtetési magasságot és nem megfelelő földet érési technikát választott.
A vádlottat 10 hónap fogházra ítélték 1 évre felfüggesztve a Kaposvári Városi Bíróságon, ezt hagyta most helyben másodfokon a Kaposvári Törvényszék. Eszerint a balesetnek 2 oka volt: túlterhelt volt az ernyő, és rosszul manőverezett az oktató. Az első fokú eljárásban a bíró az ítélet indoklásakor kiemelte: a baleset ügyében a Légügyi Hatóság nem folytatott vizsgálatot, és az ejtőenyős tandem ugrás szabályozatlan jogi terület, kevés írásbeli jogszabály van. Így pl. nem kötelező az ugrás előtt az ugrók súlyának mérése, sőt a szóbeli oktatás után nem kell aláírni sem semmit az ugróknak. Ez nehezítette az ítélkezést. Voltak olyan szakértői vélemények és jogszabályok, amelyeket alapul vehetett: pl. azt, hogy a parancsnok felel az ugrás biztonságos végrehajtásáért.
Címkék: ejtőernyős, tandem, ugrás, oktató, baleset, kék hírek