A mai átlaghőmérséklet ugyan meghaladta a 18 celsius fokot, de az egyik kaposvári gumisnál így is többen vártak arra, hogy téli gumit szereltessenek autójukra. Egyiküket, Bödő Gábort mi is megkérdeztük: "azt mondják, hogyha tartósan hat-hét fok alatt marad a hőmérséklet, akkor érdemes lecserélni az abroncsokat. Magasabb hőmérsékleten ugyanis nagyon gyorsan elkopna a téli gumi, mert annak puhább az anyaga. A négy évszakos gumit ugyanakkor én nem tartom jó döntésnek, mert teljesen eltérőek a nyári és a téli közlekedési viszonyok. Ezen szerintem nem szabad spórolni és kockáztatni!"

Egy ismert gumigyártó cég hazai felméréséből kiderül, hogy a magyar autósok 70 százaléka 2-3 milliméteres barázdáltságig még használja a téli gumit és csak ez alatt megy el újat vásárolni. A kopott abroncsok azonban kevésbé tapadnak és növelik a balesetveszély esélyét.


A szakemberek szerint viszont a legrosszabb az, hogy vannak olyanok is, akik egyáltalán nem szereltetnek fel téli gumit. A Nagyi Bt. tulajdonosa, Nagy István még mindig úgy saccolja, hogy: "a Magyarországon közlekedő autósok 20-25 százaléka nem is szereltet egyáltalán téli gumit az autójára."

Hazánkban csak a taxisoknak kötelező téli gumit felszereltetni, de például Ausztriában akár 5 ezer euró pénzbüntetést is kaphat az, aki téli gumi és hólánc nélkül autózik.

Több más országban pedig előírják, hogy a hajtott, vagy mind a négy keréken az időjárásnak megfelelő abroncs legyen.

Címkék: téligumi, kockázat, gumiabroncs, spórol, baleset, gazdaság