A reklamálás azonban ebben az esetben nehézkes és a legtöbbször garancia sincs rájuk. A használtautópiacon egyébként most a luxus vagy az olcsó néhány százezer forintos kocsikat keresik.   

Erre azonban nincs igény-mondja ennek a kereskedésnek a vezetője. Itt az autók többségét a szomszédos Ausztriából hozták be, átlag életkoruk 10-12 év. Ezek lényegesen jobb állapotban vannak mint a Magyarországon futott társaik. Ezért ezeket könnyebb is eladni.   

- Jobban odafigyelnek szakszervízbe hordják az autókat, garázsban tartják, ez által lényegesen jobb műszaki és esztétikai állapotban vannak mint társaik - mondta Focus Autó Kereskedés vezetője, Szabó János.

Így nem csoda, hogy egy év alatt csaknem 80%-kal több autót hoztak be az országba, több mint 50 ezret. Az autók többsége alsó és középkategóriás. A márkakereskedések szerint azonban nem árt az óvatosság, a külföldről behozott autók esetében.

- Valaki saját maga behoz egy autót kinek reklamál? Ő hozta be, ő importálta. Míg ha nálunk valaki megvesz egy autót valamiféle garanciát, fél év szavatosságot biztosítani kell egy autóra adni - mondta a Karg ügyvezetője, Karg Ferenc.

A tapasztalatok szerint a hazai autókból az ehhez hasonló olcsó és a nagyobb luxus kategóriájú fogy a legjobban. Az is egyre gyakoribb, hogy a több milliós, hitellel terhelt autókat cserélik be néhány százezer forintosra. De aki csak teheti, készpénzért vásárol.

- Az emberek megpróbálják önerőből finanszírozni ezeknek a kocsiknak a vételárát. Hitelt lényegesen kisebb összegeket vesznek fel, ha a pénzük nem elég rá. Mindenki próbálja reálisabban látni - mondta az M-Car Autókereslkedés ügyvezetője, Magyar László.

A kereskedők abban bíznak, hogy jövőre tovább élénkül a használtautópiac. Ezzel azonban az ország gépkocsiállománya tovább öregszik. Az átlag most 12 év.

Címkék: karg, külföld, út, magyar, autó, gazdaság