A kaposvári, pécsi és bajai IC vonatok fővárosi végállomása a Déli pályaudvar helyett a jobb hálózati csatlakozási lehetőségeket biztosító Keleti lesz.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a következő menetrendi évben is a helyközi közösségi közlekedési kínálat színvonalának folyamatos növelésére törekszik.

Az autóbuszok esetében a keleti országrész egyetemvárosai között bevezetendő 60 perces alapütemű menetrendi szerkezet hozza a legkedvezőbb változást. Miskolc és Debrecen között utasforgalmi felmérés alapján, a valós igényekhez igazítva alapütemen felüli többletjáratokat is beállít majd a szolgáltató. A hétvégi időszakokban - elsősorban a felsőoktatási intézmények hallgatóira számítva - a Debrecen–Békéscsaba–Szeged vonalon is gyorsjáratok közlekednek. Budapestről Pakson át Szekszárdra meghosszabbodik az ütemes menetrend üzemideje, újabb közvetlen eljutási lehetőség nyílik Szilvásváradon át Kazincbarcikára. Veszprém–Tatabánya és Pécs–Győr között egyes járatokon jelentősen rövidebb lesz a menetidő.

Az infrastruktúrafejlesztések befejezésének függvényében további kedvező változások is várhatóak a 2012/2013-as menetrendi évben. A szaktárca csökkenő eljutási időket és egyes relációkban a jelenleginél nagyobb kínálatot tervez biztosítani Székesfehérvár és a Balaton irányába a nyári menetrendi időszakra elkészülő kapacitásbővítés nyomán - írja a profitline.hu.

Címkék: autóbuszok, Kaposvár IC, vasút, változás, menetrend, gazdaság