Akárcsak az elmúlt években, nemsokára most is ugyanígy állnak neki az E.ON szakemberei a villany és a gázóra leszereléseknek. Egyre többen nem tudják fizetni a számlákat.

A februári hideg miatt mostanáig nem korlátozta a szolgáltatást a nem fizetőknél az E.ON. Több tíz milliárd forinttal tartoznak nekik a fogyasztók. Az adósokat részletfizetési kedvezménnyel próbálják rávenni a fizetésre.

- Azok az ügyfelek, akik közvetlenül a kikapcsolás előtt állnak, lehetőséget kapnak arra, hogy először a fennálló tartozásuk felét rendezzék elkerüljék a kikapcsolást és a fennálló tartozást további 3 havi részlet keretében egyenlítsék ki - mondta az E.ON Hungária Zrt. sajtóreferense, Varga Ivett.

A családsegítő központot is egyre többen keresik fel. Csak februárban 90-en fordultak hozzájuk, de nem biztos, hogy mindegyikükön tudnak segíteni. Az elmúlt évben 58 család, 9 és fél millió forintnyi tartozásának kiegyenlítésében nyújtottak segítséget. A védett fogyasztókon kívül azoknak is tudnak megoldást, akiknél már kikapcsolták a szolgáltatást.

- Itt nyilván hosszabb idő az, amíg a visszakötésre sor kerülhet, mert van egy 3 hónapos előzetes időszak, egy határozathozatali időszak és utána a tartozás felét kell az ügyfeleknek befizetni ahhoz, hogy a szolgáltatást vissza köttessen - mondta a Szocionet Központ adósságkezelési csoportjának vezetője, Hessl Éva.

Az általános elszegényedést a Vöröskereszt megyei szervezete is érzékeli. Havonta 50-en kérnek segítséget tőlük.

- A karácsonyi időszak elmúltával egyre több segélykérő levelet kapunk tehát észre lehet venni, hogy romlik az emberek helyzete. Azt tudni kell, hogy a Magyar Vöröskereszt pénzbeni segélyt nem tud adni, bár erre is vannak kérések, amivel mi tudunk szolgálni az az, amit adományként az emberek adnak a Magyar Vöröskeresztnek - mondta a Vöröskereszt Somogy Megyei szervezetének szakmai vezetője, Gyarmati László.

Az E.ON méltányossági részletfizetési lehetőségét március 15-e és június 15-e között lehet igényelni az ügyfélszolgálatokon.

Címkék: kikapcsolások, tartozások, részletfizetés, ügyfelek, E.ON, gazdaság