A közlemény szerint a vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst hanem például darált bőrt tartalmaznak - tették hozzá.

A tájékoztatás szerint a termékek olyan technológián, átalakításon - így egyebek között daráláson, felbontáson, vagy pácoláson - esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.

A GVH megállapítása szerint a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.

Címkék: mcdonalds, kaja, gvh, hamburger, gyors, étterem, egészségügyi anyagok, magyar