Ezúttal nem a lovak, hanem a hajómodellek léptek elő főszereplővé a Meistro Lovasklub bázisán. A kijelölt pálya 30 méteres szakaszokból állt a vízen, itt kellett oda-vissza menniük a hajóknak. Az nyert, aki az adott kategórián belül a leggyorsabban teljesítette a mintegy 200 méteres távot. A versenyzők elárulták: a szakág története a hatvanas évekre nyúlik vissza, és a kilencevenes évektól újra egyre népszerűbb ez a sport.

- A versenytechnika túrahajó kategóriában egyre drágább lett, itt pedig nagy fokú változások nem történtek, ez miatt kezdett újra felívelni. 35-40 állandó versenyző van ebben a kategóriában, és már világbajnokki válogatottat is ki tudunk állítani ebben a kategóriában. A 2010-es világbajnokságon már egy öt fős csapattal részt tudott venni Magyarország - mondta a nagykanizsai Canissa Modellező Sportegyesülettól, dr. Lekszikov Gábor.

Hazánkban viszont kevés a verseny: a szakág barátai évente csak három-négy alkalommal mérhetik össze egymással az ügyességüket. A programba viszont immár Kaposvár is bekerült.

- Alapjában véve egy nagyon jó adottságú tó, de méreteinél fogva csak ennek a kategóriának a megrendezésére alkalmas. néha kicsit kellemetlen széllökések jönnek, ez időjárás függő,de ehhez azért alkalmazkodunk - tette hozzá Lekszikov Gábor.

A kaposváriakat két klub is képviselte a viadalon. Tamasóczki Tamás életében fontos szerepet játszik a modellezés. Az autók és a hajók is közel állnak hozzá.

- Igazából szeretem mindkettőt, megvan a varázsa. A hajómodell a tópart miatt, az autómodell pedig azért, mert ebben nőttem fel, ezt csinálom régóta. A hajómodellben picit eredményesebbnek érzem magam - mondta a Kaposvári Autó Modellező Klubtól Tamasóczki Tamás.

A kaposvári sportoló végül elkönyvelhetett egy kategória-elsőséget. A helyi színek képviselői közül Novics József, Dusa András és Nagy Zoltán állhatott még fel a dobogóra.

Címkék: Kaposvári Autó Modellező Klub, Meistro, hajómodellek, kategória, verseny, sport