Az EU igazságtalanul bánik Magyarországgal, azt követeli a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében, hogy megszorításokat vezessen be a magyar kabinet, a kormány és a Fidesz azonban nem hajlandó megszorításoknak kitenni a családokat, "ezért valahonnan pénzt kell előállítani, az Európai Unió kérésére" - mondta sajtótájékoztatóján Selmeczi Gabriella.

A kormánypárt szóvivője ezt Burány Sándor MSZP-s országgyűlési képviselő szavaira reagálva közölte. A szocialista politikus szombati sajtótájékoztatóján azt mondta, a reklámadó bevezetésével a kormány célja az, hogy térdre kényszerítse azokat a médiumokat, amelyek nem állnak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt.

Selmeczi Gabriella úgy fogalmazott, az Európai Unió "ha a feje tetejére áll is", a kormány akkor sem fog a magyar családoktól több adót behajtani.

Egyúttal hangsúlyozta, hogy csak az egymilliárd forintnál több reklámbevétellel rendelkező cégek esetében jöhet szóba a reklámadó.

A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.

forrás: Magyar Távirati Iroda



Címkék: Európai, megszorítás, Unió, reklám, politika, adó