A Kormányzati Ügyfélszolgálatot és annak működését Juhász Tibor kormánymegbízott mutatta be.
A Somogy Megyei Kormányablakban 2011. szeptember 20-ig összesen 2720 ügyfél fordult meg. Az ügyfelek összesen 2732 (1422 ügykörbe tartozó, 1310 ügykörön kívüli) ügyet intéztek. A leggyakrabban intézett ügykörbe tartozó ügyek: ügyfélkapu létesítés, utazási költségtérítés, családi pótlék, valamint a GYES igénylés. A nem ügykörbe tartozó ügyek közül jellemző ügyek az EU-kártya igénylés, a szolgálati idő beszámítási kérelem, a személyi okmányokkal kapcsolatos ügyek, családi pótlék és GYES igazolás kérelem, a lakásfenntartási támogatás valamint a szemétszállítással és a közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatos problémák intézése. Az ügyfelek ezeken túl tájékoztatást kaphatnak a Kormányablakban az Új Széchenyi Tervvel, az egyszerűsített honosítással, a súlyosan mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezményével kapcsolatban és legújabban a devizahitelesekkel kapcsolatos kormányzati intézkedésekről is. Szeptember elejétől a polgármesteri hivatalok mellett a Somogy Megyei Kormányablak ügyfélterében is igényelhető az Alaptörvény, ami iránt az érdeklődés folyamatos. A legforgalmasabb időszak a 10.00-11.00 valamint a 14.00-15.00 közötti.
A Somogy Megyei Kormányablaknál megforduló ügyfelek kétharmada kaposvári, egyharmaduk pedig a megye egyéb területeiről érkezik. Az állampolgárok nemcsak az ügykörbe nem tartozó hatósági ügyekkel, hanem egyéb problémákkal is fordulnak az ügyfélszolgálathoz – polgári peres kérdésekben, vízdíj, áramdíj ügyekben, szerzői jogvédelemmel, adózási kérdésekkel stb. – a Kormányablak munkatársai természetesen ezekben az esetekben is igyekeznek részletes tájékoztatást adni.
Címkék: miniszteérium, Juhász, látogatás, tibor, Somogy, politika