A KAVÍZ Kft. munkatársai 2017. január hónapban több mint 200 tönkrement vízmérőt cseréltek ki a társaság ellátási területén. Ezek többsége a váratlanul érkezett hideg időjárás első napjaiban elfagyott, de azóta is folyamatosan érkeznek bejelentések mind megrongálódott vízórákról, mind elfagyott vízbekötésekről. A társaság jelzése szerint rég nem volt példa ilyen mennyiségű, a fagyos időjárás okozta meghibásodásra, amely a szokatlanul hosszúra nyúló hideg időjárással szemben nem eléggé védett, nem megfelelően szigetelt vízmérők, vagy vízbekötések miatt következett be.

A meteorológiai előrejelzések erre a hétre jelentős enyhülést jósolnak, ez azonban újabb gondot hozhat. A fogyasztók által eddig észre nem vett szétfagyott mérők, vezetékek kiolvadhatnak és megfelelő odafigyelés nélkül nagyon sok víz folyhat el az érintett ingatlanokon.

Sok gondot okozhat egy elfagyott vízóra.
Sok gondot okozhat egy elfagyott vízóra.

A KAVÍZ Kft. ezért felhívja a fogyasztók figyelmét: az időjárás megváltozása miatt lehetőleg minél hamarabb keressék fel főként a télen nem mindennapi rendszerességgel használt épületeket, pincéket, telkeket is; ellenőrizzék az aknákat, kerti csapokat, bizonyosodjanak meg róla, hogy nem történt elfagyás és nincs vízelfolyás az esetlegesen sérült óráknál, vezetékeknél.

Ha szemrevételezéssel megállapítható, hogy a mérőóra nem sérült, akkor is érdemes megfigyelni annak mozgását, hogy nincs-e fogyasztás az egyébként nem használt hálózaton, mert ez csőtörésre utalhat. Egy sérült és az enyhüléssel kiolvadó vezeték komoly károkat tud okozni az ingatlanon, nem beszélve a vízelfolyás költségéről. Egy kis repedésen is elfolyhat több tucat köbméter víz egyetlen nap alatt.

Mivel a vízmérő állagmegóvásáról a felhasználó köteles gondoskodni, ezért az elfolyt víz árán túl a fogyasztót terhelik a fagykár miatti javítás költségei.

A KAVÍZ Kft. folyamatosan ellenőrzi a hálózatot, a vízelfolyásokat és arra kéri a fogyasztóit, ha elfagyott vízmérőre utaló jelet észlelnek, vagy csőtörésre utaló vízelfolyást tapasztalnak a környezetükben, hívják a társaság diszpécserszolgálatát a 82-316-157-es, vagy az ügyfélszolgálatot a 82-528-580-as telefonszámon, de megtehetik bejelentésüket az internetes elérhetőségen is.

Címkék: fagyás, vízóra, kavíz, enyhülés, olvasóink kérdezték