Az óvodapedagógusok 4 éve tartanak állatasszisztált órákat segítségével, eddigi tapasztalatuk pedig azt mutatja: a gyerekek érzelmi fejlődését sokban segítik a kisállatok.

- Vannak olyan gyerekek akiknek a szorongása oldódótt, a társállatokhoz és az állatokhoz már akkor bátrabban viszonyulnak, illetve vannak olyan kisgyerekek akik otthon a háziállatukat, kisállatukat egyre többször etetik és gondoskodóbbak - mondta Hasenfratz Istvánné, óvodapedagógus.

A Kaposvári Egyetem Agrár és Környezettudományi valamint Pedagógiai Kara évek óta végzett kutatásokat az állataszisztált foglalkozásokkal kapcsolatban. A fő korcsoportban az első osztályosok voltak, ők ugyanis az iskolakezdéskor nagyon stresszesek, az állatok pedig segítenek nekik megnyugodni.

Ezeken az órákon természetesen nemcsak nyulakat lehet alkalmazni. Kiváló a kutya, a sün vagy éppen egy teknőc is a foglalkozások segítésére.

Címkék: stressz, állat, egyetem, iskola, kultúra