A II. Rákóczi Ferenc Tagiskola jó kapcsolatot ápol a város óvodáival. A szülők pedig nyílt napokon vagy a már hagyományosnak mondható iskolakóstoló foglalkozásokon pillanthatnak be a munkába és a légkörbe. Az osztálytermeket úgy rendezték be, hogy otthonos legyen, és hasonlítson az óvodához.

Minden tanteremben interaktív tábla, számítógép segíti a tanulást. A gyerekek nagyon szeretik ezeket az eszközöket használni, szinte észre sem veszik, mennyi mindent tanulnak játék közben.

- Iskolánk egyik sajátossága, hogy a városban egyedüliként az első, második évfolyamon kislétszámú osztályt szervezünk különböző részképességzavarral küzdők számára. A nevelési tanácsadó szakvéleményével, valamint szülői kérésre kerülhetnek ebbe az osztályba a gyermekek - mondta Andrássy Tiborné, tanító.

Két év alatt ugyanazt a tananyagot sajátíthatják el, mint a többiek. Fejlesztő pedagógus segítségével lassabb ütemben haladnak és sok egyéni megsegítést kapnak. Évek óta tanulási nehézséggel és testi fogyatékkal élő gyerekeket is fogad az intézmény. Ők valamennyi tevékenységben aktívan részt vesznek, ugyanolyan hasznos tagjai az iskolai életnek, mint ép társaik. Az intézmény öt éve tért át a kompetencia alapú oktatásra.

- A lényege az, hogy nem a sok-sok lexikális ismerettel tömjük tele a gyerekek fejét, hanem használható tudást igyekszünk nekik átadni. Olyan képességeket, készségeket fejlesztünk, amiket a középiskolában, aztán majd a felnőtt életükben is hasznosítani tudnak - mondta el Rutekné Süth Zsuzsanna, magyar tanár.

Természetesen nemcsak lassabban haladókkal foglalkoznak többet, hanem nagy figyelmet fordítanak a tehetséges tanulók képességeinek kibontakoztatására is. Szabadidős tevékenységekből nagyon színes a paletta az iskolában. Működik dráma- rajz-, tánc, kézműves szakkör, de számítástechnika- , fotó-,  természetbarát és idegen nyelvi csoporthoz is lehet csatlakozni.

- Az a célunk, hogy minden kisgyermek sikerélményhez jusson, megismerjék saját magukat, el tudják dönteni, hogy ők miben ügyesek, miben tehetségesek, ez a későbbiekben segíteni fogja őket abban, hogy sikeres felnőttekké váljanak - magyarázta Móring Endréné, magyar tanár.

A gyerekek több sportolási lehetőségből is választhatnak. A legnagyobb hangsúlyt a futball kapja.

- A tárgyi feltételekről annyit, hogy látható a füves pálya, a tornatermünk minden eszközünk megvan ahhoz, hogy nemcsak a fölső tagozatban, hanem már alsóban is az öt testnevelés órából hármat szakképzetten, kifejezetten a labdarúgásra oktatunk - mesélte Kulcsár Attila, testnevelő tanár.

Bármilyen furcsán is hangzik: itt a gyerekek tényleg szeretnek iskolába járni. Nemcsak a gyerekek, hanem a szülők is elégedettek az iskolával.

Az iskola azt vallja, hogy ösztönözni és odaadó szeretettel kell segíteni a rájuk bízott tanulókat.

- Azért dolgozunk, hogy a Rákóczis tanulók mély gyökereket eresszenek, hogy aztán a későbbi felnőtt életükben sikeresen szárnyalhassanak azzal az útravalóval, amit itt kaptak az iskolájukban - tette hozzá Kulcsárné Galetics Ibolya tagintézmény vezető.

A Kaposvári Általános Iskolák főigazgatója is jó szívvel ajánlja a II. Rákóczi Ferenc Tagiskolát.

 

Címkék: II. Rákóczi Ferenc, Rutekné Süth Zsuzsa, Kulcsárné Galetics Ibolya, Móring Endréné, Kulcsár Attila, Pályaválasztás2011, általános iskola, kultúra