2020.01.21 - Kedd
Ágnes
VIDEÓN A VÉGZŐSÖK NAGY NAPJA!
KATTINTSON A KAPOSVÁRI SZALAGAVATÓKÉRT!

Még mindig a bejgli és a hal fogy leginkább karácsonykor 2017. December 21. - Csütörtök 09:31 | Címkék: menü, bejgli, Karácsony, ebéd, sör, hal, bor, kis szines

De a káposztás egytálételek is szépen fogynak az ünnepek alatt. A menüt viszont nem sörrel öblítik le a magyarok.

A halételek és a káposztás egytátételek mellett főként üdítőt és gyümölcsleveket fogyasztanak a magyarok a karácsonyi vacsoránál, míg a szeszesitalok közül, a bor örvend a legnagyobb népszerűségnek - derült ki a Kutatópont Kft. Blikk számára készített, decemberben végzett 2000 fős felnőtt lakosságra reprezentatív online kutatásából.

A magyarok körében oly népszerű rántotthús nem kapott dobogós helyet a karácsonyi menü tekintetében, a sós ételek közül a háztartások többségében valamilyen halétel (64%) kerül terítékre. További kedvelt ünnepi étkek a klasszikus krumpli és franciasaláta (50%), a káposztás egytálételek (49%), valamint a húsleves (42%).

A kor előrehaladtával a gasztronómiai preferenciák is változnak, míg a 30 év alatti felnőttek a húsleves és a rántotthús kettőse irányába kacsintgatnak, addig az átlagnál magasabb érdeklődés mutatkozik a szépkorúak körében a halételek iránt.

A karácsony ikonikus desszertje a bejgli, mely a magyar családok 69 százalékánál fogyasztásra kerül az ünnepi vacsorán.  A további édességek közül, az aprósütemények (49%) nassolása jellemző még magas arányban a hazai felnőttekre, alacsony arányban kerül torta (14%), vagy gesztenyepüré (11%) az ünnepi asztalokra.

null

De vajon milyen ital dukál az ünnepi menühöz?

Az online felmérése alapján a hazai felnőtt lakosság főként szénsavas üdítővel (61%), vagy gyümölcslével (58%) csillapítja a szomját a kiadós menüsor után, mindkét frissítő a 30 év alatti felnőtt lakosság körében inkább kedvelt, míg 50 év felett jelentősen kisebb nyitottság mutatkozik az édes nedűk irányába.

- A szeszesitalok közül a bor (52%) a legkedveltebb karácsonyi ünnepi ital a hazai piacon, mely a mind a férfiak mind a nők körében népszerű, és kedveltségét az sem befolyásolja, hogy városban vagy kisebb településen él valaki – mondta el Rabcsánszki Laura a Kutatópont Kft. médiakutatási igazgatója.

Vissza az előző oldalra

Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyja a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás