costa5.jpg


Este hét előtt egy órára megszakították a luxushajó egyenesbe állítását. Az óceánjárónak a tengerből kiemelkedő oldalára műszaki szakemberek léptek. Beavatkozásra volt szükség, mivel a hajótestet húzó acélsodronyok beleakadtak a hajó oldalán levő tartályokba - magyarázta el Franco Porcellacchia, a Costa Crociere hajótársaság műszaki szakembere a Giglio-szigetén tartott esti tájékoztatón. Porcellacchia hozzátette, hogy a munka egyébként problémamentesen halad.



Az első tíz óra alatt - este hétig - több mint tizenkét fokkal sikerült elfordítani a közel 300 méter hosszú, 114 ezer tonna súlyú óceánjárót.

A munka a tervezett 12 óránál hosszabb ideig tartott, mivel hétfő este a hajótestet húzó acélsodronyok beleakadtak a hajó oldalán levő tartályokba. A gigantikus munkálatokat igénylő mérnöki-műszaki beavatkozást a Titan Micoperi olasz-amerikai cég végezte a Costa Crociere hajótársaság finanszírozásával.


Kattintson a Galériáért!Kattintson a Galériáért!Kattintson a Galériáért!Kattintson a Galériáért!
Kattintson a Galériáért!
A galéria megtekintéséhez kattintson a képre!



A költségek már most túllépték a 600 millió eurót (180 milliárd forintot). Franco Gabrielli azt állította, hogy az olasz adófizetőknek egyetlen eurójába sem került a hajóroncs eltávolítása.

A Costa Concordia 2012. január 13-án éjjel feneklett meg, amikor a toszkán partok közelében fekvő Giglio szigeténél sziklának ütközött, majd az oldalára fordult. A szerencsétlenségben 32 ember - köztük a hajón zenészként dolgozó magyar Fehér Sándor – életét vesztette, két holttestet a mai napig nem sikerült azonosítani.

Ha nem tudja, hogy mit csináljon ezen a borongós őszi délelőttön, nézze élőben a Costa Concordia kiemelésének további munkálatait!

Címkék: úra, concorida, costa, talpon, titanic, kis szines