A negyedik alkalommal végzett vizsgálat eredményei szerint jelenleg kevéssel a nemzetközi átlag feletti a magyar tanulók szövegértése. Az ezelőtti három felmérésen azonban korábban nem teljesítettek ezen a szinten a magyar diákok - mutatott rá az államtitkár. Közlése szerint a matematika és a természettudományos ismeretek alkalmazásában átlagos vagy az alatti a magyar diákok teljesítménye.

Balázsi Ildikó, az Oktatási Hivatal osztályvezetője közölte: 2002-ben 32, 2009-ben pedig már 65 ország vett részt a PISA-felmérésben, amely Magyarországon mintegy kétszáz iskola 4600, 7-10. évfolyamos tanulóját érintette. A szövegértési kategóriában 494 pontot ért el Magyarország, ezzel a 13-22. helyet foglalta el. A folyamatos szövegek megértésében jobb eredményt produkáltak a magyar diákok, mint a nem folyamatos szövegeknél - jegyezte meg.

A magyar tanulók átlageredménye a szövegértésben 12 ponttal nőtt az elmúlt évekhez képest. Ezzel utolérték például svéd, ír és francia, illetve lehagyták spanyol, osztrák, olasz és görög társaikat, együtt fejlődtek a német, portugál, lengyel és liechtensteini gyerekekkel. Tapasztalatok alapján leginkább a korábban gyengébb tanulók teljesítménye nőtt. Dél-Korea és Finnország végzett az élen a 15 évesek olvasási készségét vizsgáló PISA felmérésben, amelynek során első alkalommal kutatták a gyerekek képességét a digitális információk feldolgozására vonatkozóan.

Balázsi Ildikó a PISA-felmérések alapján elmondta: míg az OECD-országokban az utóbbi három évben 68-ról 63 százalékra csökkent az olvasási hajlandóság, addig Magyarországon ez a mutató 75 százalék, amely 2000 óta nem csökkent. A lányoknak jobb a szövegértése, mint a fiúké, de az utóbbiak jobbak matematikából, míg a természettudományos tárgyakból egyenlők a teljesítmények.

Címkék: PISA-felmérések, vizsgálat, olvasás, tanuló, eredmény, kis szines