kometa

A Kométa ’99 ZRt. kizárólag sertéshúst dolgoz fel a kaposvári üzemében, ahol csak a legjobb minőségű, válogatott alapanyagokat veszi át a hazai tenyésztőktől, akikkel a hosszú távú együttműködésre törekszik. E tevékenysége mellett saját sertéstenyésztő telepet is üzemeltet, ahol nagy hozamú, ízletes és porhanyós húsú sertéseket nevelnek. Az állatok tartása, valamint a húsok feldolgozása mind-mind szigorú egészségügyi előírások betartásával történik.

Napjainkra a Kométa nem csak itthon, hanem az Európai Unió számos országában is képviselteti magát. A Corvinus Egyetem és a Hungaricum Szövetség közös kutatásából az derül ki, hogy a legnagyobb kiskereskedelmi-láncok előnyben részesítik a hazai termékeket – s bár az élelmiszer etikai kódex végül nem került bevezetésre, így nem kötelező érvényű a 20-80-as arányú magyar termék kvóta –, de a polcokra kihelyezett tálcás sertéshúsok aránya 90 százalék feletti, amelyből a Kométa is jelentős hányadot képvisel. A vállalat sikeres munkáját igazolja, hogy a Kométa ’99 ZRt. több mint 20 országba exportál – e tevékenysége a forgalma mintegy 30 százalékát teszi ki –, elsősorban, Olaszországba, Spanyolországba és Németországba, de például Csehországba, Szlovákiába, Szlovéniába, Romániába, Oroszországba, Ukrajnába, Horvátországba, Bosznia-Hercegovinába is, valamint olyan Európán kívüli országokba is, mint Japán vagy Korea, valamint a Karib-térség.

A minőségirányítás a kaposvári üzemben a szakemberek napi munkájának természetes részét képezi, az ISO 9001, a BRC és a HACCP rendszerek alkalmazásával garantálja, hogy termékei a legmagasabb fokú élelmiszer-biztonságot és a legteljesebb élvezetet nyújtsák a fogyasztóknak. A gyártás megfelel az Európai Unió átfogó követelményrendszereinek is. Ez a szigorú minőségbiztosítási rendszer is hozzájárul ahhoz, hogy 2005 óta a Kométa több termékére minden évben felkerül a Kiváló Magyar Élelmiszer Védjegy. E védjegyet termékenként kell megpályáznia az adott vállalatnak, és minden évben szigorú követelményeknek kell megfelelniük.

kometa2

A minőségi termékek előállításához azonban nem elegendő a számos, szigorú követelményrendszernek való megfelelés, hanem a kiváló szakemberek alkalmazása és megtartása is elengedhetetlen. A vállalat ennek érdekében, és a gazdasági válság ellenére – a húsipari szereplők közül elsőként, és a régió egyik legnagyobb foglalkoztatójaként – idén márciusban megemelte a dolgozói béreket, valamint kiemelt hangsúlyt fektet a kiváló magyar szakemberek kinevelésére, továbbképzésére is.

A béremeléssel egyidőben több stratégiai beruházásba is belefogott a vállalat idén. Az erősödő fogyasztói igények hatására, amelyek természetesen a vállalat hosszú távú céljait is befolyásolják, döntött a kapacitásbővítés mellett, ennek érdekében új szalámiérlelő részleget helyezett üzembe – amely révén, éves szinten mintegy 2500 tonnára nőtt az összkapacitás. Az új celláknak köszönhetően a részleg teljes alapterülete 30%-kal növekedett. A szalámiérlelő teljes területén zárt ciklusú hűtés-fűtési rendszert üzemelt be a vállalat, amelynek köszönhetően az érlelő energiafelhasználása jelentősen csökkent.

A kaposvári üzem eddig az egyetlen Magyarországon, ahol ezt az energiahatékony hűtés-fűtési technológiát alkalmazzák, amely révén az érlelési folyamat hatékonyabbá és környezetkímélőbbé vált. A kapacitásbővítés eredményeként a hagyományos, hosszan érlelt szalámik, mint például a Kométa Téliszalámi és a Kométa Csemege szalámi – amelyek előállítása mintegy három hónapot vesz igénybe – mennyiségi előállítása is megnőtt.

A stratégiai beruházások a következő években is folytatódnak. A vállalat kiemelt hangsúlyt fektet az energiafelhasználás csökkentésére, valamint a hatékony vízfelhasználás érdekében egy szennyvíz üzemet is létesít, mindezeket további 1,3-1,5 millárd forint értékben. A termékek tekintetében elsősorban a Prímhúsokra (előrecsomagolt, védőgázas, friss húsok) fókuszál, valamint a húskészítmények terén is a termékfejlesztést tűzte ki céljául, amelyekkel nem titkolt szándéka az erősebb piaci pozíció megszerzése a szegmensben.

A tudatos minőségfejlesztés jegyében a Kométa idén csatlakozott a StopSó elnevezésű Nemzeti Sócsökkentő Programhoz, amelynek célja a lakosság magas sóbevitelének csökkentése, az élelmiszerpiac meghatározó szereplőinek bevonásával, így elősegítve a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozást, amely a vállalat egyik fő célkitűzése.

A minőség iránt elkötelezett Kométa ’99 ZRt. idén elnyerte a Superbrands 2010 Díjat, amellyel elismert hazai és nemzetközi márkák táborát gazdagítja. A nívós szakmai zsűri döntése méltó elismerés a professzionális és minőségi kiszolgálás iránti elkötelezett vállalat számára, amelynek segített piaci márkaismertsége ez év végére meghaladta a 80%-ot.

A marketing szakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértők több ezer hazai márka közül választják ki az adott év hazai Superbrand-jeit. A Superbrands Szakértői Bizottság tagjai figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, valamint márkastratégiáját.

A Kométa bekerülése ebbe a prémium körbe visszaigazolja a vállalat stratégiáját, amely elkötelezett a minőségi termékek előállítása mellett, illetve kiemelt hangsúlyt fektet a változó fogyasztói igényekre, valamint a korszerű, kiegyensúlyozott táplálkozás elősegítésére – téve mindezeket egy tradicionális iparágban.

„A Kométa 99’ZRt. termékei idén számos díjat nyertek, amelyekre rendkívül büszkék vagyunk, hiszen az egyik legfontosabb küldetésünk a fogyasztóink minőségi táplálkozásának elősegítése, ezt pedig csak minőségi termékek biztosításával érhetjük el. A legnagyobb elismerést természetesen a Superbrands 2010 Díj jelenti, amelyet neves szakemberekből álló zsűri ítélt oda.” – nyilatkozta Giacomo Pedranzini, a Kométa ügyvezető igazgatója.

A Superbrands 2010 elismerés mellett, a Kométa az idén négy oklevelet és egy diplomát nyert a Foodlawment Egyesület által szervezett országos hús-bajnokságon. Házi disznósajtja szakmai különdíjat, Kemencés sült sonkája pedig a 2010-es év közönségdíját nyerte el. Disznósajtja pedig Termék Díj Diplomával is büszkélkedhet.

Pedranzini szerint a most elnyert Superbrands 2010 Díj iparági jelentősége is kiemelkedő, hiszen a magyar húsiparban számos nagy és kis szereplő versenyez egymással. Ilyen éles versenyhelyzetben egy márka sikeressége nem csak a vállalkozás méretétől, hanem a megfelelő pozicionálástól, a hatékony márkaépítéstől, az egyedi csomagolástól és termékkínálattól, valamint a minőségorientált attitűdtől is függ.

A Kométa sikerét ezeken a területen az is jelzi, hogy a cég segített márkaismertsége mára meghaladja a 80%-ot. A vállalat piaci részesedése pedig – a kiélezett verseny ellenére – folyamatosan növekszik, előreláthatólag a jövő évben megközelíti az 5 százalékot.

A márka és a termékek ismertségét növelheti a 2010. november 15-étől a legnagyobb televíziós csatornákon futó reklámfilm, amelyben bemutatkozik a Kométa háziasszonya, Kelemen Adrienne is, aki civilben is igazi konyhatündér és a reklámfilmben tippeket is ad a tökéletes vendégváró szendvicsek elkészítéséhez. A reklámfilm három variációban készült; az elsőben a Téli Szalámié, a másodikban a Mindennap Finom! termékcsaládé, a harmadikban pedig a Kemencés sült Sonkáé lesz a főszerep.

Címkék: Kométa Zrt., húspiac, Superbrands 2010 Díj, fejlesztés, kis szines