vevőszolgálat

Ez utóbbit azonban nem kötelessége kicserélni a kereskedőknek mégis a legtöbb helyen megteszik. Szakemberek szerint egyre tudatosabbak a vásárlók: jobban megnézik mit vesznek és a blokkokat is megtartják.

Hosszú sor kígyózik az egyik kaposvári bevásárlóközpont vevőszolgálatán. Volt, aki az édes pezsgőt vitte vissza cserére, mert nem azt szereti. A legtöbben azonban a hibás műszaki karácsonyi ajándékoktól szabadulnának. Ezeket blokk ellenében három napon belül kicserélik a kereskedők. A Praktikerben is több hibás izzósort hoztak vissza a felhasználók. Állításuk szerint volt, amelyik egyáltalán nem, a másik pedig mindössze egy óra hosszat világított.

Több kávéfőzőt és műszaki cikket is cseréltek. Azonban, ha egy ajándékból többet kaptak, vagy nem tetszik a meglepetés csak a méltányosságon múlik a csere.

- Jó indulatból meg szoktuk engedni, hogy levásárolják a terméket, persze, amit jó és sértelen csomagolásban hoznak vissza. De ez nem kötelességünk - magyarázta Váczi József a Praktiker területi vezetője.  

Ezt mondja a fogyasztóvédelmi felügyelet vezetője is. Hibás műszaki termékeket három napon belül kötelesek kicserélni.

- Minőségi kifogás esetén kérheti az azonnali cserét, de kérheti a véltelárat is ha már ilyen termék nincs az üzletben és nem tudja kicserélni - erősítette meg Halas Ernőné a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális igazgatója.

Most azonban nem találkoztak panaszossal. A karácsonyi ellenőrzésük során azonban bőven akadt probléma: 26 öngyújtót vontak ki a forgalomból.

Például egy töltény formájú öngyújtót, amelyet a gyerekek játéknak nézhetnek. Két típusú fényfüzér volt balesetveszélyes és az is kiderült, hogy a 100 százalékos pamutruha 20-30 százalékban tartalmazott műszálat. A gyermekjátékok ellenőrzése során minden másodikon hiányoztak a figyelmeztető feliratok. A veszélyes termékeket kivonták a forgalomból még karácsony előtt.

Címkék: vásárlás, ünnep, kis szines