Egyre tudatosabbak az emberek, ha a közüzemi számláik befizetéséről van szó. A Somogy Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályán azt mondják: egyre kevesebb a problémás ügyfél.

- Az elmúlt évben két villamos energiát, egy földgázszolgáltatást, illetve három viziközmű-szolglátatás érintő kikapcsolás volt, amelyben hatósági eljárást kellett indítanunk. 2019-ben tovább csökkent ezeknek a beadványoknak a száma - tette hozzá Dr. Krizsán Anett, a Somogy Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályvezetője.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal adatai szerint bár javul a fizetési morál, országszerte még mindig százezres nagyságrendű azoknak a száma, akik késve fizetnek.

- Egynapos tartozás esetén a szolgáltató már felszámolhatja a kamatot. 15-20- nappal később már fizetési emlékeztetőt, első fizetési felszólítót küld. 40 nap környékén pedig egy másik tértivevényes felszólítót a kikapcsolási értesítővel együtt - nyilatkozta dr. Nemeshegyi Benjámin, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakmai tanácsadója.

A hivatal arra is kéri a fogyasztókat, hogy ha csekken fizetik a közszolgáltatási díjakat, akkor a számlát és a befizetést igazoló szelvényt lehetőség szerint néhány évig őrizzék meg!

- Ha úgy emlékszik, hogy előző év hasonló időszakában valahogy sokkal kevesebbet fizetett, akkor csak elő kell kapni a számlalevelet és azzal tud fordulni a szolgáltatóhoz. Nem úgy, hogy én úgy emlékszem, tavaly kevesebbet fizettem. Ez adott ügyintézésnél nem sokat ér. Lefűzöm és akkor tudom követni, hogy amennyiben például diktálós vagyok, akkor az azonos időszakban mennyi volt a számlám - mondta Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal sajtószóvivője.

A tájékoztató füzeteket a kormányablakokban és az ügyfélkapcsolati irodákban lehet megtalálni, valamint az új kiadványok letölthetők a hivatal honlapjáról is.

Címkék: füzet, tájékoztatás, fogyasztóvédelem, gazdaság