A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 67-es és a 61-es főút Kaposvárt elkerülő szakaszainak kereszteződésében lévő két körforgalmú csomópontban baleset megelőzési forgalomtechnikai jellegű munkát végez. A beavatkozásokkal a szabálytalan sávváltásokat és az abból adódó baleseti kockázatokat szeretnék megszüntetni a szakemberek.

A társaság üzemeltetési tapasztalatai alapján a két spirális körforgalomban a gépkocsivezetők többsége a nagyobb sebesség veszteség elkerülése érdekében a záróvonal ellenére szabálytalan módon sávot vált, melynek nyomán az utóbbi időszakban több baleset is történt. Ezért több forgalomtechnikai beavatkozással szeretné a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megelőzni a hasonló balesetek bekövetkezését. Így a körforgalom záróvonalára úgynevezett álló füleket helyeznek el a szakemberek, amelyek meggátolják a szabálytalan sávváltást, hangsúlyozva a záróvonal meglétét. A körforgalom előtt a szabálytalan mozgás elkerülésére felhívó egyedi táblákat helyeztek ki, valamint 60 km/órára csökkentették a megengedett sebességet.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. abban bízik, hogy ezen beavatkozások hatására a gépjármű vezetők megfelelő mértékben csökkentik a sebességüket és szabályosan használják majd a csomópontot. Ez a beavatkozás azért is vált időszerűvé, mert a 67-es főút fejlesztése olyan ütemhez ért, amely lehetővé teszi, hogy a 67-es főút Kaposfüred elkerülő szakasz és a Magyaregresi bekötőút kereszteződésében hamarosan forgalomba helyezzék az új turbó körforgalmat, amelyben a párhuzamos sávokat betonból készült gömbsüvegsorral választották el. Ebben a turbó körforgalomban ugyanis a fent nevezett szabálytalan sávváltásos manővert csak a gépkocsi rongálásával lehet megtenni.

A társaság arra kéri az erre közlekedőket, hogy ne megszokásból vezessenek a kérdéses csomópontokban, az új forgalomtechnika jelzéseket és korlátozásokat betartva használják a körforgalmakat a további balesetek elkerülése érdekében.

Címkék: körforgalom, 67-es, 61-es, biztonság, gazdaság