Az elmúlt évek egyik legsikeresebb, mégis legnehezebb szezonját zárták tavaly a balatoni vállalkozások. A tónál ugyanis rekord nagy volt a vendégjárás, ám ezt a forgalmat minden korábbinál kevesebb munkaerővel kellett kiszolgálniuk. A Kereskedelmi és Vendéglátó Vállalkozók Somogy Megyei Érdekképviseletének mai küldöttgyűlésén elhangzott: Továbbra is hiányzik a szakképzett, megfelelő gyakorlattal rendelkező és önállóan dolgozni is tudó munkaerő. Kertész Rezső megyei elnök így fogalmazott: "A küldötteink nagy része több évtizede dolgozik a szakmában és azt állapították meg, hogy gyengébb minőségű a munkaerő, nehezebben lehet terhelni, könnyű a sértődés. Pedig ez egy szolgáltatási terület, ahol mindig a vevőnek, a vásárlónak van igaza, tehát az hogy, hogy reagál az alkalmazott, az kivetítődik a vállalkozásra is."

Az érdekvédők mai fórumán egy emlékplakettet is átadtak. Ezt ezúttal egy olyan balatonboglári kereskedő, Szabó József vehette át, aki 1953 óta dolgozik szakmájában. Ma családi vállalkozása egy üvegboltot és egy iparcikk üzletet visz. Azt mondja: három dolognak köszönhető, hogy ennyi ideje a pályán van: "Ez elsősorban szakmai szeretet, másodsorban a család összefogása, harmadsorban pedig megmutatni, hogy a régi kereskedők megtanulták a szakmát és szeretnék a lakosság igényeinek eleget tenni."

A somogyi kereskedők és vendéglátósok ugyanakkor a szakképzés rendszerének további gyakorlatközpontú fejlesztését is szorgalmazzák. Szerintük ugyanis hosszú távon ezen múlhat egy-egy ágazat jövedelemtermelő képessége.

Címkék: vendéglátós, életműdíj, munkaerőhiány, kereskedő, szakképzés, Balaton, Somogy, gazdaság