Az új országmárka komoly versenyelőnyt jelent Magyarországnak, amelyet a Turizmus Summit 2018 konferencián mutattak be - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója az M1 aktuális csatornán szerdán.

A világban komoly verseny van a városok, országok között a turistákért, befektetőkért vagy a munkaerő megtartásáért, vagy a rendezvényszervezésért. Ebben a versenyben jelent előnyt az országmárka - mondta.

Az MTÜ korábbi közlése szerint a márka kialakítása már nyár elején elkezdődött, amikor az ügynökség nyílt pályázatot hirdetett Magyarország logójának és szlogenjének megalkotására.

A turizmus mára a bruttó hazai termék (GDP) valamivel több mint 10 százalékát adja, 400 ezer embernek ad munkát. A tavalyi év minden idők legjobb éve volt a turizmusban, és az idei év is hasonló, vagy nagyobb sikerekkel kecsegtet.

Címkék: vendég, idegenforgalom, biztonság, turizmus, gazdaság