Az Európai Unió az elektromobilitás terjedésének segítése érdekében számos olyan projektet támogat anyagilag is, amely létrehozza a hosszú utak megtételéhez szükséges villámtöltő infrastruktúrát a főbb európai közlekedési folyosók mentén - írja a villanyautosok.hu.

Kelet-Európában az egyik ilyen projektet 2017. júliusában a MOL Csoport és a stratégiai partnerei (E.ON, HEP, Petrol, BMW, Nissan) által létrehozott NEXT-E konzorcium nyerte.

null

A CEF (Connectin Europe Facility) által megítélt 18,84 millió euró (az EV projekt támogatására a szervezet által valaha megítélt legnagyobb összeg) felhasználásával a tervek szerint 222 db 50 kW-os és 30 db 150-350 kW-os villámtöltőt telepítenek.

Ezek természetesen nem mind Magyarországra kerülnek, hiszen a cél az átjárhatóság biztosítása a régió hat országában (Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország és Románia).

  • Balatonlelle, M7 I-II (az autópálya mindkét oldalán)
  • M1 autópálya, 22 km (j) (északi oldalon, de mindkét oldalról elérhető)
  • Vecsés, M0 I-II (az autópálya mindkét oldalán)
  • Budaörs, Rubik u. M1-M7 (déli oldalon, de mindkét oldalról elérhető)
  • Görbeháza M3 I (csak a déli oldalon elérhető)
  • Győr, Tatai út (városban)
  • Hatvan, M3 autópálya I (déli oldalon, de a másik oldalról is elérhető)
  • Siófok, 70. sz. fkl. út II. (d) (ez a fenti térképen elképzelhető, hogy rossz helyen van jelölve)
  • Rekettyés pihenő, M3 I. (j) (csak az északi oldalon elérhető)

A tervek szerint Magyarországra 54 villámtöltő és 5 ultranagy teljesítményű töltő kerül. Az első 50 kW-os villámtöltők telepítésére 2018-ban kerülhet sor, míg a 150-350 kW-os töltőpontok megjelenésére 2019-ig várni kell. A projekt befejezése 2020 végére várható.

Korábban egyébként azt is bejelentették, hogy a tervek szerint idén öt, jövőre pedig újabb öt elektromos töltőállomás épül Kaposváron.

Címkék: elektromos autó, töltő, balaton, gazdaság