A fesztiválozók többsége csak 1-2 napot tölt egy-egy fesztiválon, és mindössze 10 százalék azoknak az aránya, akik az elejétől a végéig maradnak - mondta el Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági fiókhálózatának igazgatója a közlemény szerint. A fizetéshez a többség, 57 százalék a hivatalos fesztiválkártyát preferálja, 43 százalék használná inkább érintőkártyáját (paypass) - tette hozzá.

A K&H adatai szerint csaknem 400 ezer érintőkártya van jelenleg forgalomban, ami több mint a fele a K&H összes forgalomban lévő bankkártyájának. Idén az első öt hónapban összesen több mint 20 millió kártyás vásárlást bonyolítottak az ügyfelek mintegy 216 milliárd forint összegben. A K&H várakozása szerint növekedni fog a bankkártyás forgalom a magyar gazdaságban, az érintés nélküli kártyák részesedése pedig tovább emelkedik.

A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok 24 százaléka járt már legalább egyszer a Sziget fesztiválon, azonban a fővárosiak körében ez az arány csaknem 50 százalék. A Balaton Sound a második helyen végzett 14 százalékkal, a Voltot 13 százalék látogatta már meg legalább egyszer.

A K&H felmérése szerint a 19-29 éves korosztály 38 százaléka nyaral belföldön az idén, a legtöbben 7 napot vagy annál kevesebbet szánnak a vakációra, a 8-14 napot nyaralók aránya mindössze 28 százalék.

A kutatásból kiderült, hogy a fesztiválok a férfiak, az aktív keresők és a budapestiek körében a legnépszerűbbek. A nők jobban kerülik a nyári fesztiválokat: míg a férfiaknak több mint fele, 55 százaléka nem járt még egyik fesztiválon sem, a nőknél ez az arány már 77 százalék.

A K&H negyedévente végzett, 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait vizsgáló kutatásban 300 fiatal vesz részt, az index fókuszában ezúttal a nyaralás, a nyári fesztiválok voltak.

Címkék: költés, pénz, fesztivál, gazdaság