2020.02.28 - Péntek
Elemér
VIDEÓN A VÉGZŐSÖK NAGY NAPJA!
KATTINTSON A KAPOSVÁRI SZALAGAVATÓKÉRT!

Jobban teszi, ha vigyáz a kuponos oldalakkal 2014. November 26. - Szerda 10:48 | Címkék: oldal, kupon, Gazdaság, panasz

Csaknem 95 százalékukra ugyanis érkezett már panasz. Nézze meg, melyek a leggyakoribb problémák.

Egyre divatosabbab kuponos oldalak által nyújtott kedvezményekkel, legyen szó akár szolgáltatásról, akár termékvásárlásról. A népszerűség mellett azonban a panaszok száma is megnőtt, így a fogyasztóvédelmi hatóság indokoltnak tartotta a kupont értékesítő internetes oldalak célirányos ellenőrzését. 

A vizsgálat ideje alatt összesen 19 kuponos oldalt ellenőriztek a felügyelőségek, melyek közül 18 honlap (95%) nem tett eleget a jogszabályi kötelezettségeinek.

A kuponos oldalak által közvetített jelentős kedvezmények, és az internetes vásárlással járó kényelem mellett azonban kockázatot is jelent az online vásárlás, miután a felek nincsenek személyesen jelen a szerződéskötéskor, ráadásul sokan nem tudják, hogy a termékeket a kuponos oldalak csupán közvetítik, és nem értékesítik.

A fogyasztók így kizárólag azon információk birtokában döntenek a vásárlásaikról, melyeket a kuponos oldal a termék/szolgáltatás vonatkozásában közzétesz. A vonatkozó jogszabályok részletesen meghatározzák a tájékoztatási követelményeket, melyek közül az alábbiak tekintetében merült fel leginkább hiányosság:

  • panaszkezelés módja (9 honlap esetében)
  • vitarendezési mechanizmusok (14 honlap esetében)
  • békéltetőtestülethez fordulás lehetősége (15 honlap esetében)
  • kellékszavatossági és termékszavatossági jogok (11 honlap esetében)

    Elállás/felmondás joga: a kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás/felmondás joga, feltéve, hogy a kupont még nem váltotta be. Az elállási/felmondási jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a fogyasztó figyelmét arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

A fogyasztói beadványok jellemzően nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző, vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás (pl. igényérvényesítési) eljárását kifogásolták.

Ha valaki kupont szeretne vásárolni, érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, ugyanis ők szigorúbban szűrik partnereiket, és többen garanciát vállalnak arra az esetre is, ha a termék/szolgáltatás nem felelne meg a vevő elvárásainak.

Vissza az előző oldalra

Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyja a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás