Az utasok elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-Start Zrt. szolnoki vasútjármű javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésűek.

null

A járművek légkondicionáltak, elektromos csatlakozókkal és wifivel, kamerákkal, GPS alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszereltek. A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás.

null

A kocsikkal október 22-től találkozhatnak az utasok, a járművek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat. Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba áll, és - ahogy az ilyenkor előírás - 250 000 kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság.

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.

Címkék: máv start, ic+, intercity, vonat, gazdaság