... - mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője az MTI-nek.

A jelenlegi sebesség jelentős hosszban csak óránként 60 kilométer, míg másutt 80 kilométer óránként - tette hozzá a kommunikációs vezető.

A napokban megjelent közbeszerzési kiírásban szereplő munka, a 2013 júliusában meghirdetett, Lepsény és Szántód-Kőröshegy állomások között megvalósuló vasútvonal-szakasz átépítésének a folytatása.

Balatonszemes és Balatonlelle felső között új, második vágány épül, a vasút okozta zaj és rezgés szempontjából kritikus helyeken - Szántódon, Balatonszárszón, Balatonszemesen, Balatonbogláron, Fonyódon, Balatonfenyvesen, Balatonmáriafürdőn és Balatonberényben - összesen mintegy 15 kilométer zajárnyékoló falat építtet a NIF.

A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelések.
Fonyód állomás és Bélatelep megállóhely között egy szakaszon új partfal épül, megakadályozva azt, hogy a Balaton erodáló hatása idővel a vasúti forgalmat veszélyeztesse. Balatonmáriafürdőn pedig új megállóhely létesül. Az állomásokon és megállóhelyeken magas peronok készülnek.

A nyertes vállalkozó jövő év elején kezdheti meg a kivitelezést az 52 kilométer hosszú szakaszon. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként - a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával - valósul meg.

Címkék: villám, máv, vonat, vasút, balaton, gazdaság