Palkovics Imre a témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: az ügyfelek megkeresése személyesen és a különböző telekommunikációs csatornákon is folyamatosan nő. A szervezet az elmúlt két hónap tapasztalatai alapján igazolva látja, hogy a változó jogszabályi környezetben a jogi végzettséggel vagy megfelelő jogi ismeretekkel nem rendelkezőknek különösen szükségük van a mindennapi életüket segítő munka-, társasági és cégjogi, közigazgatási jogi, pénz- és adóügyi, társadalombiztosítási, családjogi információkra.

Soós Adrianna projektmenedzser hozzátette, hogy bár a Jogpont+ a nyáron, a szabadságolások ideje alatt indult, szakembereiktől már több százan kértek tanácsokat. A legtöbben a foglalkoztatással, a bérezéssel, a bérpótlékokkal kapcsolatban fordultak hozzájuk.

Az Új Széchenyi Terv keretében egymilliárd forintból megvalósuló projekt a 2009-2010 között sikeresen működő Jogpont Hálózat alapjaira épül, de a jog nagyobb területét fogja át, és kiszélesítette a tanácsadás formáit.

A Jogpont+ keretében 2014. május végéig 150 tízezer lakosúnál nagyobb településen irodát működtetnek, a személyes, a telefonos ügyfélszolgálat és a postai úton való elérés mellett megteremtették az elektronikus kapcsolat lehetőségét is. A részletekről a www.jogpontplusz.hu internetes oldalon is olvashatnak az ügyfelek.

Palkovics Imre az MTI érdeklődésére elmondta: országosan évente több mint 50 ezer, a Baranya, Somogy, Tolna alkotta dél-dunántúli régióban 8 ezer ügyfélre számítanak. Szólt arról is, hogy a jövőbeni terveik között szerepel a program kiterjesztése az ötezernél nagyobb lélekszámú településekre.

Az Európai Unió több mint egymilliárd forintos támogatásával finanszírozott, júliusban indult kétéves Jogpont+ projekt a LIGA Szakszervezetek, a Munkástanácsok, valamint a Kisosz, az Okisz, az Áfeosz-Coop Szövetség és az Iposz partnerségében valósul meg további három év fenntartási kötelezettséggel.

Forrás: MTI, pecsinapilap.hu

Címkék: ügyfélre, 8 ezer, jogsegélyszolgálat, számítanak, országosan, jogpont, gazdaság