A feladat megvalósítása érdekében alakította ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fogyasztóbarát” Tanúsítási Rendszert, amelynek elnyerésére csütörtökön pályázatot írtak ki.

A fogyasztóvédelem állami szereplőitől a fogyasztók elvárják nem csupán a jogszabályi rendelkezéseket megsértőkkel szembeni hatékony és következetes fellépést, hanem abban is segítséget várnak, hogy a jogsértők mellett azokra a vállalkozásokra is felhívják a figyelmet, amelyek tevékenységüket a hatályos előírásoknak megfelelően végzik, és amelyek – egyéb, fogyasztóvédelmi szempontból fontosnak ítélt kritériumok alapján – méltóak a fogyasztók bizalmára.

Az NFH 2011 márciusa óta azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a hatósági ellenőrzések alapján mindenben megfeleltek az ellenőrzött jogszabályi rendelkezéseknek, igazolást ad a jogkövető magatartás tényéről, illetve a cég felkerül az NFH honlapján hozzáférhető pozitív listára.

A „Fogyasztóbarát” Tanúsítási Rendszer célja, hogy
-         a vállalkozások közül kiemelje és a fogyasztók figyelmébe ajánlja a jogkövető magatartáson túli eszközökkel a fogyasztók bizalmát és elégedettségét növelő és fenntartó cégeket,
-         a megfogalmazott kritériumok nyilvánosságra hozatalán és az eredmények kihirdetésén keresztül növelje a fogyasztói tudatosságot és a fogyasztói kultúrát, valamint
-         ösztönözze a vállalkozásokat a fogyasztók bizalmát és elégedettségét fokozó tevékenység végzésére, innovatív ötletek és megoldások kidolgozására, a fogyasztói kultúra és tájékozottság növelésére.

A minősítés odaítélése pályázati rendszerben működik, a sikeresnek minősített vállalkozás jogosultságot szerez a „Fogyasztóbarát” védjegy viselésére.

A pályázatban részt vehet valamennyi kiskereskedelmi és vendéglátó tevékenységet végző vállalkozás, amely megfelel a pályázati feltételeknek, és ezeket a pályázati dokumentációban igazolta. Megfelelő érdeklődés esetén a pályázat a későbbiekben más ágazatokra is kiterjeszthető lesz.

Pályázni nem csak már hosszabb ideje működtetett rendszerek bemutatásával lehet, hanem a pályázatban való sikeres részvétel érdekében bevezetni kívánt új elképzelésekkel is, ez esetben azonban a pályázó vállalja az elbírálás idejére már folyamatba helyezett rendszerek működésének kiemelt és többszöri hatósági kontrollját.

A pályázat benyújtásának határideje: 2012. május 31. Az elbírálás eredményeképpen a díjak odaítélésének első időpontja: 2012. szeptember

Nézze meg milyen pályázat benyújtása nem jár díjfizetési kötelezettséggel.

A pályázati felhívás teljes anyaga letölthető az NFH honlapjáról.

Címkék: fogyasztóbarát, NFH, vállalkozás, program, pályázat, gazdaság