Tavaly több mint 200 embernek segítettek. 20 százalékkal többnek, mint az elmúlt években.

Alig lehetett mozdulni karácsony után az egyik kaposvári műszaki áruházban. A vásárlók sorban hozták vissza a selejt árukat.

"Ezt egy hete vásároltam múlt héten karácsony előtt. Karácsonyfa alatt derült ki, hogy le van törve a kezelőgombja a készüléknek" - mondta akkor Bíró Róbert.

Nem volt jobb a helyzet a ruhaboltokban sem.

"Egy melegítőt kaptam karácsonyra, az egyik szára rövidebb volt mint a másik. Visszacserélték azonnal és korrekten kezelték a problémámat" - mesélte Vígh Marianna.

Vannak azonban akik nem tudták le ilyen egyszerűen a reklamációt. Ők a békéltető testülethez fordultak. Tavaly több mint 200 embernek tudtak segíteni. Azt mondják, egyre nagyobb szükség van rájuk: 20 %-kal többen fordulnak hozzájuk, mint korábban. Sokan ugyanis szerintük hagyják magukat becsapni.

"Legyenek a fogyasztók annak tudatában, hogy a pénzükért, az egyre nehezebben megkeresett pénzükért megbízható minőségű terméket, tisztességes szolgáltatást kötelesek nyújtani, ha ez nem így történik vagy nem úgy jön össze, akkor pedig ne hagyják magukat megvezetni" - tájékoztatott a Somogy Megyei Békéltető Testület elnöke, Dr. Novák Ferenc.

A testület nyilvántartást vezet a problémás vállalkozásokról. Ezt bárki megnézheti a békéltető testület honlapján, ha vásárlás előtt tájékozódni szeretne.

Címkék: panaszos, békéltető testület, skik, vásárló, helyi, gazdaság