Az elmúlt 4 évben ugyanis negyedével csökkent az utasforgalom a járatokokon. Néhány busz gyakrabban jár, de lesznek amelyek ritkulnak, főleg a veszteséges korai és késői járatok.

Péntek délben több mint 30-an utaznak a 8-as buszon. A járat Toponárra megy. Ez az egyik legnépszerűbb úticél. Ez a járat gyakrabban közlekedik majd május elsejétől. Csakúgy mint a 31-es és a 11y-os. Azok viszont, amelyiken kevesebben utaznak, ritkulni fognak.

Az elmúlt nap estéjén csupán két utas szállt fel a buszra. Ez csak ennek a járatnak 8000 forint veszteséget jelentett. Az utasforgalmi adatok szerint a buszok átlagos kihasználtsága csupán 23 százalék. Ráadásul 4 év alatt az utaslétszám is negyedével csökkent. Tavaly 13 millióan vették igénybe a szolgáltatást.

A járatokat a tényleges igénybevételhez kell igazítanunk... – mondja a cég vezérigazgatója. Csapó József a pénteki sajtótájékoztatón hozzátette: a veszteségek csökkentése miatt változtatnak a menetrenden.

- A vizsgálat eredményéből egyértelműen arra következtettünk, hogy igényvezérelt menetrendet kell az utasoknak ajánlani - tette hozzá a vezérigazgató. Az új menetrendről a hónap végén érdeklődhetnek az utasok a részvénytársaságnál.

Címkék: Csapó József, KTRT, tömegközlekedés, busz, menetrend, gazdaság