debrecen

A debreceni intermodális csomópont látványterve

 

A szerződést pénteken délelőtt írta alá Szita Károly polgármester és Vér Iván, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója.

- Eljött a lehetőségek ideje a kaposváriak számára, ezt mondtam néhány hete, miután megjelent az Új Széchenyi Terv, benne a bennünket nagyban érintő közlekedésfejlesztési fejezettel. Állításomat két jelentős infrastrukturális beruházással indokoltam: a Kaposvár és az M7-es autópálya között megépülő, településeket elkerülő 67-es úttal, illetve a városunkon áthaladó vasúti pálya rekonstrukciójával - kezdte a szerződés megkötése utáni sajtótájékoztatót Szita Károly.

Kaposvár polgármestere elmondta: az ország közlekedési vérkeringésébe akkor lehet bekerülni, ha az autópályát el lehet érni 15-20 percen belül, illetve ha a 21. századi igényeknek megfelelő vasúti pálya nyújt összeköttetést más városokkal. A Budapest és Gyékényes közötti vasúti pálya jelenleg az 1900-as évek elejét idézi. Az a reményem, hogy Horvátország 2012-ben várható uniós csatlakozását követően a két ország az európai közösség támogatásával újítja fel az egészen Rijekáig vezető vasúti pályát, ahol óránkénti 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok.

- De addig sem ülünk ölbe tett kézzel, Kaposvár hatalmas fejlesztésre készül 100 százalékos uniós támogatással. Pályázatot nyújtottunk be intermodális csomópont kialakítására, hogy a vasútállomás, a helyi és a helyközi buszpályaudvar környékét rendbe tegyük. Olyan közlekedési infrastruktúrát építünk, amely a kaposváriak számára kényelmet és biztonságot nyújt - hangsúlyozta Szita Károly.

koki

A kőbánya-kispesti intermodális csomópont látványterve

 

A kaposváriak nem emlékezhetnek arra, hogy 1897-ben a vasút menti kerítés építésével kettévágták Kaposvárt, elválasztották a belvárost a Donnertől. Most eljött az ideje, hogy újraegyesítjük a két városrészt. Átláthatóbb, logikusabb közlekedést, valamint egy új városrészt nyernek a kaposváriak az új intermodális csomópont megépítésével - fogalmazott a polgármester.

A vasútállomás átalakításán kívül csökken a vágányok száma, s a vasúti teherforgalom sem a belvárost fogja terhelni. A vonatok gyorsítási és lassítási szakaszán üveg alagút épül, hogy felfogja a zajt, ne zavarja az ott lakókat. A Petőfi Sándor tér - Csík Ferenc sétány - Rákóczi tér övezetben új autóbusz állomás épül. Egy helyre futnak be a városi és a távolsági járatok, nem kell a négysávos úton átkelni az átszálláshoz.

A beruházás érinti a környék gyalogos, kerékpáros és autós forgalmát is. A gyalogosok számára akadálymentes aluljárók épülnek a buszpályaudvar és a vasútállomás között, az autóbusz-pályaudvarok mostani helyén pedig P+R parkolók épülnek. Megváltozik a Béla király utca környéke is. Egy olyan csomópont készül, amely összeköti a 2x2 sávosra bővített Csík Ferenc sétányt a meglévő Szigetvári elkerülő úttal, ezzel is tehermentesítve a belvárost.

- A szerződés aláírásával az első lépést tettük meg. Kaposvár 378 millió forintot nyert a részletes megvalósíthatósági terv elkészítésére. Ennek keretében megvizsgálja, felméri az utasok létszámát, a szokásokat, a kaposváriak igényeit, és variációkat készít a megoldásra - mondta Dr. Vér Iván, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatója. Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló beruházásokat koordináló és ellenőrző közreműködő szervezet vezetője hangsúlyozta: több mint 30 milliárd forintos beruházásról van szó, s ezt 2015-ig be lehet fejezni. A fejlesztés meghatározza Kaposvár következő 100 évét és a környező települések életére is hatással lesz.

 

Újpest

Az újpesti intermodális csomópont látványterve

Címkék: Vér Iván, buszpályaudvar, tömegközlekedés, szerződés, Szita Károly, Kaposvár, gazdaság