Az eddig lefolytatott bértárgyalások eredménytelensége miatt, 2011. január 26-án - a sztrájktörvény által meghatározott egyeztető tárgyalás keretén belül - folytatódott, a 2011 évi bérfejlesztésről szóló tárgyalás Budapesten, a Vegyes Bizottságban résztvevő munkáltatók és szakszervezeti képviselők között. A munkáltatói oldal a tárgyaláson is vigyázott arra, hogy a béremelési ajánlatában nehogy „sérvet kapjon”, így óvatosan 1,9% - 2,2%-os ajánlatot tett a bérfejlesztésre. Azt viszont üdvözölni kell, hogy 2010. december 13-a óta, először nevesítette ajánlatát, ha még ennyire karcsú is és még tárgyalási alapnak sem tekinthető az AKSZSZ részéről.

Az ajánlat ismeretében, az AKSZSZ javasolja, hogy a Volán társaságoknál a vezetők prémiumkitűzésében is ez a szám szerepeljen, az éves alapbér 80%-a helyett. Nem mindegy, hogy a 900 000 Ft/hó 80%- át lehet kifizetni prémiumként, vagy a 2%-át. Tehát – számításaik szerint - a fent említett, a munkáltatók által javasolt béremeléssel a Volán társaságoknál dolgozó átlagfizetéssel (180 000 Ft.) rendelkező munkavállalók béremelése éves szinten bruttó 43 200 Ft lenne, míg a vezetők - a prémiumfeladat teljesülése esetén - a bérén felül éves szinten felveheti a bruttó 8 640 000 Ft-ot. Ezek alapján kérdezik, hogy a szakszervezetük bérfejlesztési igénye, a 8 % túlzó lenne? Jó lenne, ha ezek a gondolatok ismeretében, próbálnának a vezetők a tárgyalások során valamilyen szinten azonosulni a munkavállalók bérkövetelésével, és egzisztenciális problémáikkal.

Az Autóbusz-közlekedési Szakszervezeti Szövetség úgy látja, hogy a munkáltatók kényszerítik ki a sztrájk megszervezését és megtartását. Elkerülhetetlennek látszik, hogy a Dél-dunántúli régióban (Kapos, Pannon és a Gemenc Volánnál) a február hónap második felében egy napos munkabeszüntetésre kerüljön sor.

Címkék: Autóbusz-közlekedési Szakszervezeti Szövetség, bérfejlesztés, sztájk, Kapos Volán, gazdaság