Szombaton tartja ugyanis a kisvasút napját az üzemeltető. Az 1925-ben épült pályán korábban egy gőzös vontatta a szerelvényeket. Tizenöt vagon látta el az erdészeti munkát, szállította a kitermelt faanyagot, és olykor a környező halgazdaság is igénybe vette.
A kis gőzöst a második világháború idején a visszavonuló német katonák próbálták megszerezni, azonban a vasúti dolgozók a nyílt pályán felborították. Így maradt, egészen 1947-ig, amikor az államosítás során elvitték Süttőre. 11 év után hoztak ismét a lovak helyett mozdonyt Mesztegnyőre, ám ez már csak dízeles volt. 1958-59-ben hosszabbították meg a vonalat Felsőkakig, ekkor kezdődött a rendszeres személyforgalom is.
Az 1980-as években elnéptelenedtek a puszták és a tanyák, így folyamatosan leépült a vasút is. Főként gazdasági és turisztikai célra használták. 1995-ben újították fel, egyebek között síncserét is végeztek. Jelenleg a Sefag Zrt üzemelteti, és csak rendezvényeken indul el.A mesztegnyői önkormányzat azonban szeretné megszerezni ezt a jogot. Mint azt Nemes László polgármester a kapos.hu-nak elmondta: azt remélik, hogy virágzó turisztikai vállalkozássá fejleszthetik.
Címkék: Mesztegnyő, gazdaság