Az APEH telefonos ügyintéző rendszere (Ügyintéző Contact Center) lehetővé teszi a telefonon keresztül történő ügyintézést, az ügyfelek egyedi ügyben történő tájékoztatását az adótitok sérelme nélkül. Így például az adózó telefonon is kérhet egyedi tájékoztatást folyószámlájával, adózói törzsadataival, bevallásaival kapcsolatban, elintézheti egyedi bejelentéssel, változás-bejelentéssel, a folyószámla egyes adónemei közötti átvezetéssel kapcsolatos ügyeit.
A telefonon történő ügyintézés feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen egy 8 jegyű ügyfél azonosító számmal (pin-kóddal), melyet az adózó kérelmére (’UK30-as nyomtatvány) az adóhivatal képez meg. A telefonáló beazonosítása az adóazonosító jel és az ügyfél azonosító szám felhasználásával történik.

Lehetőség van arra is, hogy az adózó más nevében - meghatalmazottként - járjon el. A meghatalmazotti eljárás feltétele, hogy a meghatalmazott rendelkezzen az adóügyek teljes körű intézésére vonatkozó állandó meghatalmazással és a telefonos ügyintézést megelőzően benyújtsa a T180-as adatlapot az elektronikus ügyintézés vonatkozásában.
A telefonos ügyintéző rendszerben folytatott beszélgetések rögzítésre kerülnek, így az ügyfélnek lehetősége nyílik arra, hogy a beszélgetést a rögzítést követő 30 napon belül visszahallgassa.

A telefonos ügyintéző rendszer 06-40-20-21-22-es hívószáma kék szám, tehát az ország egész területéről helyi tarifával hívható.

További részletes tájékoztatást a 06-40-42-42-42-es kék számon, az APEH általános tájékoztató vonalán kaphatnak az adózók.


Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal
Dél –dunántúli Regionális Igazgatóság

Címkék: gazdaság