A lap értesülései szerint a minisztériumban úgy számolnak, hogy a költségek mintegy húsz százalékát takarítják meg a régiós átsorolással. Mint a cikkből kiderül, január végétől új alapító okirat szabályozza a MÁV működését, s a változásokkal bővül a tulajdonosi jogokat gyakorló szakminiszter hatásköre. A vasúttársaság tulajdonában álló tíz nagyobb gazdasági társaság - köztük a MÁV-Start, MÁV-Gépészet és MÁV-Trakció - vezető tisztségviselőinek, felügyelőbizottsági tagjainak megválasztása, alapító okiratának, társasági szerződésének elfogadása, módosítása, üzleti tervének és éves beszámolójának elfogadása ezután csak a miniszter egyetértésével lehetséges.

A kormányszóvivői közlemény cáfolja mindezt:



A kormány semmilyen formában nem készül újabb vonalbezárásokra


Budapest, 2010. február 10., szerda (OS) - A kormány a leghatározottabban cáfolja, hogy a közösségi közlekedés átalakítása során újabb vonalbezárására készülne  vagy esetleges vonalbezárások előkészítésén dolgozna. A Magyar Nemzet ma megjelent cikke teljesen valótlan és képtelen állításokat tartalmaz, ezért a kormány helyreigazítást kér a laptól.

Mint ismert, a közösségi közlekedés tavaly megkezdett átalakítása során döntött úgy a kormány, hogy 28 mellékvonalon a vasúti közlekedést a közúti közlekedés váltja fel.
Az érintett vonalszakaszokon 2009 december közepe óta a volán társaságok által üzemeltetett buszok szállítják az utasokat. Gyorsabban, pontosabban és megbízhatóbban. Egy komoly észrevétel, panasz nem érkezett a kormányhoz a megváltozott közösségi közlekedéssel kapcsolatban. Az új rendszer jól, és ami legalább ilyen fontos, az adófizetők számára olcsóbban működik.
A vonalbesorolásról szóló kormányrendelet ennek a tavalyi döntésnek utólagos technikai rendezéséről szól,  a szabályoknak megfelelően. Szó sincs benne arról, hogy újabb mellékvonalakon szünetelne a vasúti közlekedés. A renedeletről jelenleg is zajlik a közigazgatási egyeztetés. Annak kihirdetése teljesen független a választások időpontjától.  Az újság által hivatkozott dokumentum nem a Miniszterelnöki Hivatalban (MeH) készült, annak tartalmáról a MeH is csak a Magyar Nemzetből értesült.  
A közösségi közlekedés átalakítása három éves folyamat, melynek célja a jobb minőségű, takarékosabb és fenntartható közszolgáltatás. Ennek a folyamatnak az első évre háruló munkáit a kormány elvégezte. A folytatás a következő kormány dolga.
A Magyar Nemzet ma megjelent cikke hamis állításokat, tárgyi tévedéseket és csúsztatásokat tartalmaz. Az ilyen és ehhez hasonló kampányfüstön szárított cikkek okozzák a legnagyobb károkat a közösségi közlekedésnek, az országnak és az  embereknek. A kormány helyreigazítást kér a Magyar Nemzettől.  

Szollár Domokos
kormányszóvivő

Kiadó: Kormányszóvivői Iroda

Címkék: gazdaság